Benvolgudes famílies,
El Departament d’Ensenyament ha renovat tota
la normativa referent a l’educació Primària. Primer va publicar el nou
currículum (Decret 119/2015) i després n’ha determinat el procés d’avaluació (Ordre
164/2016).
Aquesta nova normativa planteja l’avaluació des
d’una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de la Primària i
centrada en el desenvolupament i consolidació de les competències bàsiques.
PRINCIPALS CANVIS
El canvi que suposa l’aplicació de la nova
normativa es va fent de forma progresssiva al nostre centre ja que suposa un
replantejament de l’avaluació com a motor d’aprenentage.
Així doncs, l’informe que us arribarà a casa
aquest tercer trimestre i el de final de curs tindran un format i un contingut
diferent, amb les novetats següents:
· Cada àrea
s’avalua a través de les dimensions
d’aprenentatge. Cada dimensió correspon a l’agrupació de diverses
competències que l’alumnat ha s’assolir al llarg de l’etapa.
(En
el blog de l’escola podreu trobar més informació sobre l’avaluació per
dimensions)
·
Per
qualificar l’assoliment d’aquestes dimensions s’utilitzaran uns nous termes amb les equivalències
següents:
Qualificacions
2015/2016
|
Qualificacions
2016/2017
|
Excel·lent – 9 o 10
|
Assoliment excel·lent (AE)
|
Notable – 7 o 8
|
Assoliment notable (AN)
|
Bé – 6
|
Assoliment satisfactori (AS)
|
Suficient – 5
|
|
Insuficient – 1, 2, 3 o 4
|
No-assoliment (NA)
|
Aquesta nova qualificació de les
dimensions no correspon a un número sinó al nivell d’assoliment en un
sentit global, i el pes de cada dimensió no és equitatiu, de manera que la nota
de l’àrea pot variar depenent de l’alumne, el nivell, la matèria o el
trimestre.
A continuación us adjuntem unes imatges amb més informació, per si us poden ajudar (si cliqueu damunt les images, s'ampliaran).
Per qualsevol aclariment us podeu adreçar al professorat del centre.